A. Postanowienia ogólne
1. Organizatorem rekolekcji jest Stowarzyszenie Grup Apostolskich – Ruchu Apostolstwa Młodzieży Archidiecezji Krakowskiej.
2. Organizator powołuję wykwalifikowaną kadrę opiekuńczo-wychowawczą i organizuje wypoczynek zgodnie z przepisami prawa dotyczącymi organizacji wypoczynku dla dzieci i młodzieży na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
B. Zapisy na rekolekcje
- Zapisy na rekolekcje rozpoczynają się 6 maja 2024 drogą elektroniczną przez formularz dostępny na stronie: wakacjezbogiem.pl i trwają do wyczerpania miejsc, nie później niż na 30 dni przed rozpoczęciem turnusu.
- Należy zapoznać się z przedziałem wiekowym określonym w grafiku rekolekcji i bezwzględnie przestrzegać go podczas zapisów.
- Ze względów organizacyjnych (mała ilość zgłoszonych uczestników, wydarzeń losowych) Organizator ma prawo odwołać rekolekcje.
- Do 7 dni od zgłoszenia na rekolekcje należy wpłacić bezzwrotną zaliczkę 100 zł, a pozostałą kwotę należy wpłacić ostatecznie na 30 dni przed rozpoczęciem rekolekcji. Zaliczka zostanie zwrócona jedynie w przypadku odwołania rekolekcji przez Organizatora. Brak wpłaconej zaliczki powoduje anulowanie zgłoszenia.
- Koszt za jeden turnus Rekolekcji Formacyjnych wynosi 770 zł, Rekolekcji Ewangelizacyjnych (sportowe, taneczne) wynosi 820 zł, Obóz Wędrowny wynosi 100 zł.
- Wpłata na rekolekcje dla animatorów nie będących wychowawcą – 370 zł.
- Opłatę za rekolekcje należy uiścić na konto bankowe naszego Duszpasterstwa – po wcześniejszym zarejestrowaniu się i uzgodnieniu turnusu – na konto:
Grupy Apostolskie – Ruch Apostolstwa Młodzieży Archidiecezji Krakowskiej
nr konta: 62 1240 1431 1111 0010 1634 4243
Bank PEKAO S.A. I. Oddz. Kraków
W tytule przelewu: „wpłata na rekolekcje (podać nazwę rekolekcji) w (miejsce rekolekcji) w terminie (data rekolekcji) za (imię i nazwisko uczestnika).”
- Nie można zmieniać terminu lub miejsca uczestnictwa w turnusie bez wcześniejszego uzgodnienia z Biurem Organizatora. Osoby niezgłoszone wcześniej, nie będą przyjmowane na rekolekcje.
- Wszelkie dokonane wpłaty w całości zostaną zwrócone Zamawiającemu w przypadku odwołania turnusu rekolekcji. W razie rezygnacji przez uczestnika w czasie krótszym niż 7 dni przed dniem rozpoczęcia turnusu Organizator zwraca połowę wpłaconej kwoty.
- W przypadku skrócenia pobytu ze strony uczestnika, Organizator może zwrócić część dokonanej wpłaty proporcjonalnie do ilości niewykorzystanych dni rekolekcji, jednak nie więcej niż połowa wpłaconej kwoty. Organizator dokonuje zwrotu do 60 dni od dnia odwołania turnusu/rezygnacji/skrócenia pobytu na podany rachunek bankowy.
- Uczestnikom wydalonym z rekolekcji z powodu rażącego nieprzestrzegania Regulaminu nie dokonuje się zwrotu opłaconych świadczeń.
- Karta zgłoszeniowa oraz umowa zostanie przesłana na podanego w zgłoszeniu maila do 14 dni od zaksięgowania wpłaty i należy je dokładnie wypełnić oraz oryginały dokumentów dostarczyć do siedziby Grup Apostolskich – RAM, ul. Beniowskiego 39; 30 – 066 Kraków najpóźniej na 30 dni przed rozpoczęciem turnusu. Do tego dnia należy również dokonać wpłaty pełnej kwoty należnej za rekolekcje.
- Przez dokładne wypełnienie dokumentów rozumie się podanie prawdziwych danych osobowych uczestnika i kontaktu do rodzica/prawnego opiekuna oraz podanie informacji o stanie zdrowia dziecka zgodnego ze stanem rzeczywistym. W razie wątpliwości w zapewnieniu bezpiecznych warunków dla uczestnika Organizator może wymagać dodatkowego zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w rekolekcjach.
- Oryginał Karty zgłoszeniowej jest podstawą do zakwalifikowania uczestnika na rekolekcje.
- Nie rezerwujemy terminów rekolekcji oraz nie prowadzimy zgłoszeń telefonicznych.
- Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej weryfikacji zgłoszenia udziału w rekolekcjach na każdym etapie procedury zapisu na rekolekcje.
- Warunki zgłoszenia na rekolekcje:
REKOLEKCJE FORMACYJNE:
Mały Apostoł 1 | po 3 klasie Szkoły Podstawowej |
Mały Apostoł 2 | po 4 klasie Szkoły Podstawowej |
Mały Apostoł 3 | po 5 klasie Szkoły Podstawowej |
Klasa 7 | po 6 klasie Szkoły Podstawowej |
Klasa 8 | po 7 klasie Szkoły Podstawowej |
I stopień – Wtajemniczenia | po 8 klasie Szkoły Podstawowej |
II stopień – Ubogacenia | po 1 klasie szkoły średniej i starsi |
III stopień – Dojrzałości | po 2 klasie szkoły średniej i starsi |
W pełni (+18) | dla Młodzieży po maturze, studenckiej, pracującej; dla każdego kto ukończył 18 rok życia |
REKOLEKCJE EWANGELIZACYJNE:
Sportowe Młodsi Misyjno-Językowe | po 4 klasie Szkoły Podstawowej |
Sportowe Starsi Taneczne Starsi Filmowe | po 7 klasie Szkoły Podstawowej |
Obóz Wędrowny | ukończony 18 rok życia |
Rekolekcje Apostolskie mają charakter formacji ciągłej, dlatego należy bezwarunkowo przestrzegać kryterium wieku uczestników.
C. Przygotowanie do rekolekcji
- Uczestnicy nie powinni zabierać ze sobą cennych przedmiotów, w tym odtwarzaczy multimedialnych, laptopów, tabletów itp., ponieważ kadra prowadząca oraz Organizator nie biorą odpowiedzialności za ewentualne straty. Z telefonów komórkowych uczestnicy mogą korzystać wyłącznie w czasie wyznaczonym przez moderatora.
- Na rekolekcje należy zabrać ze sobą Pismo Święte, śpiewnik GA RAM i krzyżyk (o ile ktoś je posiada), śpiwór lub ciepły koc, prześcieradło, miękkie pantofle, odpowiedni strój do kościoła. Ponadto przybory do pisania, notatnik, mały plecak na wycieczki, okrycie przeciwdeszczowe, instrument muzyczny (o ile ktoś gra). Należy zadbać o ubiór dostosowany do zmiennych warunków pogodowych.
- Ośrodki Rekolekcyjne:
- SUCHE – „Dom Orłów” Ośrodek Rekolekcyjny Grup Apostolskich, Suche 41, 34-520 Poronin
- ZAWADKA – Ośrodek Rekolekcyjny Grup Apostolskich, Zawadka 64, 32-435 Tokarnia
- GROŃ-LEŚNICA – Szkoła Podstawowa im. św. Stanisława Kostki, ul. Polna 44, 34-406 Leśnica
D. Przebieg rekolekcji
- Przyjazd i wyjazd dziecka z Rekolekcji organizowany jest indywidualnie przez rodziców/prawnych opiekunów.
- Rekolekcje rozpoczynają się w dniu wyznaczonym o godz. 18.00. Do domu rekolekcyjnego należy się zgłosić w dniu rozpoczęcia turnusu od godz. 16.00 – 18.00. Ośrodek należy opuścić w dniu wyjazdu do godz. 12.00.
- Należy przestrzegać zasady, żeby nie spóźnić się w przyjeździe na rekolekcje, ani też nie wyjeżdżać z nich wcześniej.
- Jeżeli odbiór osobisty dziecka nie jest możliwy osobiście, Rodzic/Opiekun prawny jest zobowiązany do złożenia imiennego upoważnienia osobie odbierającej dziecko. Osoba odbierająca dziecko ma obowiązek przekazania upoważnienia moderatorowi turnusu.
- Przyjazd dziecka oraz odbiór z rekolekcji należy bezwzględnie zgłosić moderatorowi turnusu.
- Osoby przybywające do ośrodka przyjmowane są na podstawie skierowania (karty uczestnictwa) przez Grupy Apostolskie – Ruch Apostolstwa Młodzieży Archidiecezji Krakowskiej.
- Uczestnikowi Rekolekcji zabrania się samowolnego opuszczania terenu ośrodka rekolekcyjnego, naruszania ciszy nocnej i nocowania poza swoim pokojem, samowolnego oddalania się od grupy podczas wędrowania, posiadania i zażywania lekarstw bez wiedzy Moderatora (wszystkie lekarstwa należy przekazać moderatorowi po przyjeździe do ośrodka, spakowane w zamykaną torebkę foliową, opisaną imieniem i nazwiskiem dziecka oraz sposobem dawkowania), palenia tytoniu, picia alkoholu i zażywania innych środków odurzających, przechowywania produktów spożywczych łatwo psujących się, stosowania przemocy fizycznej i psychicznej. Za szkody spowodowane podczas rekolekcji przez uczestnika odpowiedzialność ponosi rodzic/opiekun prawny.
- Organizator nie zapewnia realizacji diet wegańskich, bezglutenowych, bez laktozy i innych.
E. Zasady bezpieczeństwa
- Przebywający na terenie Ośrodka winien przestrzegać przepisów BHP oraz P.POŻ., a w szczególności zabrania się:
- biegania po korytarzach i skakania ze schodów,
- rozpalania ogniska na terenie Ośrodka poza miejscem do tego przeznaczonym,
- używania i posługiwania się jakimikolwiek ostrymi narzędziami lub materiałami wybuchowymi itp.
- Zanim uczestnik opuści Ośrodek, jest zobowiązany zostawić go w takim stanie w jakim go zastał, włączając się w końcowe sprzątanie. Każdy przebywający w Ośrodku winien dbać o porządek i ład wokół swojego miejsca zakwaterowania, a w szczególności składować śmieci w miejscu do tego przeznaczonym.
- Zabrania się samowolnego przenoszenia i wynoszenia mebli będących na wyposażeniu Ośrodka, zmiany ich położenia w obrębie pomieszczeń wewnętrznych oraz przenoszenia mebli z Ośrodka na zewnątrz. Łóżka i materace znajdujące się na wyposażeniu Ośrodka przeznaczone są tylko i wyłącznie do użytku wewnętrznego. Zabrania się wynoszenia ich na zewnątrz. Każdy uczestnik przebywając na terenie Ośrodka, a w szczególności na Sali gimnastycznej, placu zabaw, boisku winien obowiązkowo znajdować się pod opieką wychowawców.
- Wszelkie usterki oraz awarie prosimy zgłaszać u Moderatora lub Animatora.
- Złe samopoczucie, wszelkie skaleczenia, czy inne objawy niedyspozycji bezzwłocznie zgłaszamy Moderatorowi lub Animatorowi.
F. Sanitarne zasady bezpieczeństwa
- Uczestnik wypoczynku:
- jest osoba zdrową, u której nie występują objawy chorobowe sugerujące występowanie choroby zakaźnej, w szczególności takiej jak: kaszel, gorączka, duszność, bóle mięśni, utrata węchu i smaku;
- jest przygotowany do stosowania się do wytycznych i regulaminów uczestnictwa związanych z zachowaniem dystansu społecznego (co najmniej 1,5 m) oraz przestrzeganiem zasad higieny;
- zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich zaleceń i przepisów sanitarnych.
- Rodzice/prawni opiekunowie:
- zobowiązują się do przekazanie rzetelnej informacji o stanie zdrowia dziecka w karcie uczestnika oraz braku przeciwwskazań do udziału w rekolekcjach, szczególnie sportowych, tanecznych i turystycznych;
- informują Organizatora o występowaniu u uczestnika chorób przewlekłych oraz dostarczą opinię lekarską o braku przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w rekolekcjach (opinie lekarskie dostarcza się razem z wypełnioną kartą uczestnika w Biurze RAM);
- zobowiązują się do niezwłocznego – do 12 godzin – odbioru dziecka z rekolekcji w przypadku wystąpienia u ich dziecka niepokojących objawów choroby (podwyższona temperatura, gorączka, kaszel);
- odprowadzając dziecko na rekolekcje są zdrowi, nie mają objawów infekcji lub choroby zakaźnej, nie mogą również wchodzić na teren budynku, gdzie będą odbywały się rekolekcje.
- W trakcie rekolekcji nie ma odwiedzin uczestników przez rodziców, kolegów czy księży opiekunów.
- Organizator:
- zapewnia dostęp do bieżącej wody, mydła oraz środków dezynfekujących na terenie ośrodka. Kadra wychowawcza ze wzmożoną uwagą będzie dbała o zachowanie podstawowych zasad higieny;
- zapewnia dostosowanie zasad sanitarnych do obowiązujących przepisów w trakcie trwania rekolekcji;
- w przypadku zmiany sytuacji epidemicznej i zaleceń, Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu i w sytuacji koniecznej, do odwołania rekolekcji.
G. Postawa Uczestnika Rekolekcji
- Uczestnik rekolekcji jest:
- życzliwy, uprzejmy, radosny;
- dyskretny i uczynny – chętnie pomaga innym, szczególnie młodszym i słabszym;
- koleżeński, kulturalny;
- punktualny, zaradny, aktywny.
- Uczestnik szanuje wychowawców, osoby starsze oraz pozostałych uczestników.
- Kategorycznie zabrania się spożywania alkoholu, palenia tytoniu oraz korzystania z innych używek i środków psychoaktywnych.
- Zabrania się stosowania jakiejkolwiek przemocy wobec jakichkolwiek osób.
- Uczestnik ma prawo do:
- bezpieczeństwa w czasie trwania rekolekcji;
- zgłaszania wszelkich uwag i propozycji do moderatora w sprawie życia codziennego i organizacji zajęć programowych poprzez swojego wychowawcę;
- bezpośredniego zwracania się w sprawach osobistych o każdej porze dnia i nocy do swojego wychowawcy, opieki medycznej lub moderatora;
- korzystania ze wszystkich urządzeń i sprzętu przeznaczonego dla uczestników;
- aktywnego uczestnictwa w zajęciach własnej grupy;
- brania udziału we wszystkich punktach programu oraz aktywnego uczestnictwa we wszelkich organizowanych zajęciach;
- korzystania z telefonu w czasie do tego wyznaczonym.
- Uczestnik zobowiązany jest do:
- przebywania na terenie ośrodka i jego otoczenia pod opieką wychowawcy, nie wolno oddalać się poza teren bez opieki wychowawcy grupy!
- wykonywania poleceń wychowawcy i moderatora;
- przestrzeganiu planu dnia i uczestnictwa we wszystkich punktach programu;
- przestrzegania obowiązujących przepisów i regulaminów;
- informowania Wychowawcę o złym samopoczuciu i chorobie
- szanowania wszystkich pomieszczeń oraz sal i znajdujących się w nich mebli, sprzętu oraz innego wyposażenia;
- poniesienia odpowiedzialności finansowej za wyrządzone przez niego szkody (rodzic/opiekun prawny)
- dbania o czystość i porządek w użytkowanych pomieszczeniach, sypialniach oraz w całym otoczeniu ośrodka, w którym odbywają się rekolekcje;
- przestrzegania zasad prawidłowego współżycia z innymi osobami, kultury słowa i zachowania, zgodnie z uznanymi zasadami wychowawczymi;
- zachowywania się w taki sposób, aby jego zachowanie nie powodowało jakiegokolwiek zagrożenia dla życia i zdrowia jakichkolwiek osób;
- poszanowania rzeczy własnych oraz innych uczestników;
- dostosowania się do zaleceń opieki medycznej.
- Uczestnik za swoje zachowanie i działalność może być nagrodzony i ukarany:
- za aktywność i wzorowe zachowanie przewiduje się następujące wyróżnienia i nagrody:
- wyróżnienie przez wychowawcę przed grupą uczestników;
- wyróżnienie przez moderatora;
- za rażące przewinienia i nieprzestrzegania regulaminów uczestnik może być ukarany:
- upomnieniem i nagana przez wychowawcę;
- upomnieniem i naganą przez moderatora;
- przekazaniem informacji o zachowaniu rodzicom;
- wydaleniem z rekolekcji.*
- za aktywność i wzorowe zachowanie przewiduje się następujące wyróżnienia i nagrody:
* Opiekun prawny w tym wypadku powinien odebrać podopiecznego w ciągu 12 godzin. W przypadku nieodebrania skreślonego z listy uczestnika wypoczynku Organizator zastrzega sobie prawo do przekazania go pod opiekę właściwych władz (policja, konsulat). W tym przypadku nie ma zwrotu związanych z niewykorzystaniem przez uczestnika opłaconych świadczeń.
H. Postanowienia końcowe
- Zobowiązani do przestrzegania niniejszego regulaminu są wszyscy uczestnicy rekolekcji, ich rodzice/prawni opiekunowie oraz kadra opiekuńczo-wychowawcza.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności finansowej za przedmioty wartościowe (pieniądze, biżuteria, sprzęt itp.). Organizator nie dysponuje depozytem na rzeczy wartościowe.
- Organizator nie odpowiada za bagaż skradziony, zgubiony lub zniszczony z braku staranności uczestnika.
- Podpisanie umowy oraz opłacenie wypoczynku jest równoznaczne z przyjęciem i akceptacją niniejszego regulaminu wypoczynku.
- Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatora rekolekcji oraz Kierownika Wypoczynku.
Kraków 2024
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Niniejszym, spełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 8 ust. 1 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski, w dniu 13 marca 2018 r. (Dekret), informujemy, iż:
- Administratorem Państwa danych jest Stowarzyszenie Grupy Apostolskie Ruch Apostolstwa Młodzieży Archidiecezji Krakowskiej z siedzibą w Krakowie, ul. Beniowskiego 39, 30-066 Kraków, NIP: 676 236 18 86, REGON: 120567834.
- Z administratorem można skontaktować się:
- drogą elektroniczną pod adresem e-mail: biuro@grupyapostolskie.pl;
- lub pocztą tradycyjną pisząc na adres siedziby Administratora.
- Państwa dane osobowe podane w Karcie kwalifikacyjnej uczestnika przetwarzane będą:
- na podstawie art. 7 ust. 1 tiret 2 Dekretu w celu wykonania umowy zawartej z Administratorem (umożliwienie uczestnictwa w rekolekcjach organizowanych przez Administratora);
- na podstawie art. 7 ust. 1 tiret 3 Dekretu, w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, zgodnie z przepisami prawa (Ustawa o systemie oświaty);
- na podstawie art. 7 ust. 1 tiret 6 Dekretu, gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora – interesy te obejmują ustalenie, dochodzenie i obronę przed ewentualnymi roszczeniami, które mogą zostać wniesione przez Administratora lub wobec niego w związku z organizacją rekolekcji.
- Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą zostać podmioty uprawnione do ich uzyskania na podstawie przepisów prawa (kuratorium, sanepid), a także podmioty wykonujące usługi na rzecz Administratora na podstawie odrębnych umów (m.in. podmioty świadczące usługi księgowe, pomoc prawną, podmioty, z którymi zawierana jest umowa ubezpieczenia wyjazdu, biura podróży wspierające Administratora organizację wyjazdów, usługi doradcze oraz konsultacyjne).
- Państwa dane nie będą przekazywane do publicznych kościelnych osób prawnych mających siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Zebrane od Państwa dane będą przez Administratora przetwarzane:
- przez czas obowiązywania umowy, niezbędny do wykonania przez Administratora zobowiązań wymagających przetwarzania danych (organizacja rekolekcji);
- do momentu wygaśnięcia obowiązku prawnego przechowywania dokumentacji dotyczącej zgłoszenia wypoczynku i dokumentacji wypoczynku (tj. 5 lat, od dnia usunięcia zgłoszenia z bazy wypoczynku);
- do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń powstałych w związku z organizacją rekolekcji.
- W związku z przetwarzaniem danych przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych (art. 11 Dekretu);
- prawo do żądania sprostowania danych (art. 12 Dekretu);
- prawo do żądania usunięcia danych (art. 14 Dekretu)
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania (art. 15 Dekretu).
Powyższe prawa można zrealizować kontaktując się z Administratorem, korzystając ze wskazanych powyżej danych kontaktowych.
8. W związku z przetwarzaniem danych przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Kościelnego Inspektora Ochrony Danych (art. 41 Dekretu).
Kraków 2024